söndag, juni 03, 2007

Wow!

Dn.se skriver om en man som råkat ut för en olycka i Polen för 19 år sedan, och legat i koma sedan dess. När han nu vaknar upp, otroliga 19 år senare, har hans land gått från ett instängt kommunistiskt till marknadsekonomiskt och europeiskt land. En fantastisk historia, som vore den hämtad från en Hollywood-rulle, som borde väcka tankar.
Eller som han själv uttrycker det:

"-Nu är det så mycket varor i affärerna att jag blir yr. Vad som förvånar mig i dag är att alla människor går omkring med sina mobiltelefoner och bara gnäller. Jag har inget att klaga över, säger Grzebski"

Jag ser fram emot en lång intervju med denne man som, intressant nog, trots total frånvaro i dryga 20 år kan lära oss så mycket om den tid vi nu lever i!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Döker det upp nåt intressant angående detta, så hör jag av meg med en översättning.

micke.

Viktor sa...

Låter toppen, tack och bock!

Anonym sa...

Hej! Funderar också på att plugga till läkare i Danmark. Läsningen i din blogg är väldigt intressant :) Du har inte MSN? Skulle gärna fråga lite mer om läkarutbildningen och sådär... Tack / Tim

Viktor sa...

Hej Tim, givetvis! Posta din adress så skall jag nog lägga till dig (tar bort den när jag väl fått den).

Unknown sa...

Hej! Vad jag fick veta, vat mannen inte i koma, utan led av afasi, vilket - som du vet - gor en stor skillnad.
Igen har journalisterna inte kollat ordentligt vad det ar de skriver om.

Ha det!

micke

Anonym sa...

Hej! Välkommen till min blogg där jag skriver om något som kan vara tidernas största medicinska skandal - nämligen TIDIG AVNAVLIG.

Vore intressant att höra dina synpunkter ang. detta.
Mvh Linda Morge

http://blogg.aftonbladet.se/15613/

Anonym sa...

Hej Viktor!
Du borde skriva oftare. Din blogg är mycket intressant och underhållande. Intressant är den dels för att du skriver om hur det är att plugga och bo i Odense, men även för att du skriver om och reflekterar över allt mellan himmel och jord; artiklar som du läst tex... jag fann din blogg i våras då jag googlade på "medicin odense". Jag sökte in där i mars och var självklart nyfiken på ALLT som har med Odense och läkarlinjen att göra!. Jag har nyss fått reda åa att jag kommit in!!! Snacka om att jag är glad. Ska faktiskt åka dit nästa vecka för att undersöka min böivande hemmastad....Du verkar trivas... Jag antar att vi på ett elller annat sätt kommer stöta på varandra där i lilla Odense när jag flyttar dit.. antingen på universitetet, nån fest eller kanske i kön pa Netto..
MVH Agnes, Stockholmsfödd Malmöbo, 20 år gammal