lördag, oktober 07, 2006

Storfest på universitetet!

För första gången sedan nedflytten fick jag så klä upp mig något - kostymset etc, något jag tycker är mkt trevligt. Man använder sin fina kostym alltför sällan, vilket visade sig när jag i kostymbyxfickorna fann minnen, bl.a. ett tal, från senaste gången jag använde den - januari 2006 på pappas 60-årsdag. Se där ja...

Varje höst anordnar Syddansk Universitet en årsfest, och det här året var det extra stort tack vare att det unga universitetet fyller 40 år i år! Drottningen skall ha varit på plats (jag letade febrilt i baren, utan någon lycka) och flera ledande politiker (som fulla danska vänner gärna hälsade på och sjöng för). Anders Fogh R. var nog hemma i Köpenhamn. Kanske för att vara hemma med familjen, eller för att fundera hur omvärlden reagerar på den "nya Muhammedskandalen". Detta efter att det kontroversialla men ack så intelligenta Dansk Folkeparti:s ungdomsförbund ordnart tävling för lägermedlemmar i somras om vem som kunde förnedra Muhammed mest. Ett videoinslag från detta visades på danska TV2 nu i veckan. Se här för mer info. Det verkar som att danskarna klarar sig den här gången, men många droppar små...

Jaja, hursomhelst, tillbaks till festen;
folk talade om 10,000 gäster, något jag inte kan svara på men folk var det! En middagsbiljett för 140 DKR med sisådär mat men desto mer vin, och sedan livemusik på flera ställen på universitetet, blev det en ganska hygglig kväll!

Alla var där och "hyggade sig" helt enkelt. Transporten dit för en fattig student var desto intressantare. Att cykla med kostym visade sig lättare sagt än gjort, särskilt som vädret bjöd på många överraskningar, men det gick bra tillslut!

Lägger upp några bilder så småningom, nu skall jag arbeta med/mot min huvudvärk.

Ha en god helg!

Inga kommentarer: