lördag, september 23, 2006

Frågor och svar...

http://www.studygateway.org/sw2511.asp finns flera av de vanligaste frågorna och svaren för svenskar som vill till Danmark.

Detta är nog bästa källan till info, förutom universitetens egna sidor, tills jag tagit mig tid att lägga upp mer här på bloggen!

PS! http://www.studiebolig-odense.dk/ är sidan för er som vill ställa er i kö i Odense! Skriv en nolla i postnr-boxen, och din fullständiga adress under "Bemärkningar", så skall det räcka. Fyll givetvis i så mkt som möjligt, men har de din mail och ditt namn så är du med och räknar ködagar i alla fall!

2 kommentarer:

tina sa...

Hej Viktor
jag har kommit in i apotekarutbildning i köpenhamn universitet ,men jag har varit alltid intresserad av medicin, jag hört av några klasskamarater att när man blir färdigt av första året blir man behörig att söka medicin, så stämmer det?
m.v.h
Tina

Viktor sa...

Inte en aning faktiskt. Maila eller kontakta på annat sätt ngn studievägledare i Odense/Kbh/Århus.

Uppfyller du alla grundläggande krav så skall det inte vara ngra problem att söka in, men om du får ngn gräddfil kan jag som sagt inte svara på.

Lycka till!
V