torsdag, januari 25, 2007

Snart alperna!

Det här är det sista jag skriver innan jag drar m skolan till Alp D'huez i morgon, fredag. Kan glädja alla med att andra terminen är helt avklarad - skrev kommunikationstenta i går, och även om jag var småsjuk och tyckte att jag skrev som tusan om saker som skolan överhuvudtaget inte frågade om, så skall den vara avklarad i vart fall.

Gårdagen började bra också. Lite försenad till tentan går jag fram till min cykel, vrider om och...nyckeln går av. S-u-c-k! Får jogga i minusgraderna med en värre förkylning för att känna mig febrig och dan till tentan. Synd om mig? Ja, faktiskt!

I dag blir det lite packning, ev. några inköp inför resa och nästa termin.
Fysiologi A (anatomi och fysik inom celläran och mycket mer), centrala nervsystemet, molekylär biomedicin B (kemi) och psykologi är väl huvudpunkterna för termin tre, vilket skall bli likväl spännande likväl tufft. Skall även läsa en tilläggskurs: Läkarvetenskapen under nazityskland. Sjukt intressant!

Man har ju inte direkt fått något vidare lov efter den här enorma urladdningen - de som började utbildningen på hösten (har därmed en termine förskjutning gente oss) har ju sommarlov efter anatomin på andra terminen. Men...vi får ju lov efter tredje terminen och framför allt femte, vilket skall bli så grymt skönt. Den skall om möjligt vara ännu värre än den här terminen. Suck!



Sammanfattning:
3:e terminen: CNS (hjärna - signalsubstanser, sinnen, etc etc), psykologi, kemikurs B.
4:e terminen: hjärta-lungor (Fysiologi B), någon kommunikationskurs
5:e terminen: Fys C, "kernepensum" dvs allt du lärt minus anatomin från andra terminen skall tentas igen, kemikurs C, någon kommunikationskurs.

Jaja, inget välförfattat inlägg den här gången, får skylla på hvdvärken, men nu skall jag packa och sedan shwoop-shwoop-shwoop i backarna. Mumma!

Inga kommentarer: