lördag, mars 17, 2007

Mars-uppdatering

Så var det mars. Många veckor har passerat sedan tredje terminens start, tiden har ju en förmåga att passera snabbt när man har roligt, eller snarare mycket att göra.

Hittils är jag nöjd med terminen. Dock har en långvarig sjukdom i samlag med diverse mindre skavanker (lägenhets-, plugg-, relations-, ekonomiska-, younameit-problem) har gjort den första tiden mindre bra än den kunnat vara, om man skall uttrycka det diplomatiskt.

Men. Ljusare tider väntar, det mesta har löst sig, och snart är det påsk, vilket jag ser fram emot med stor förtjusning, 2v hemma! Så jag känner mig relativt sorgfri f.t., vilket givetvis är skönt.

Utöver ständig läsning om CNS (centrala nervsystemet, mkt hjärnanatomi o.d.) och DNA så har jag hunnit med att leta ny lägenhet samman med en trevlig halvdansk (50% dansk, 50% skåning, så man får väl säga 75% dansk eller mer) vid namn Kristian, lite festande (som delvis får ta skulden för min envisa sjukdom) och ett par fotbollskamper faktiskt!

Som jag tidigare nämnt någon gång är det svårt att få sponsorer till olika ting i Danmark, såtillvida man inte något emot att sponsras av Carlsberg, Tuborg eller Odenses egna Albani-bryggerier. Detta har givetvis inte danskarna, så festkommittén på medicinarutbildningen är sponsrade av såväl Carlsberg som Albani om jag inte missminner mig. Således får de ett 10-tal biljetter till utvalda matcher (Carlsberg är huvudsponsor för bl.a. Odense Boldklub, OB, som spelar i högsta danska ligan), och eftersom att jag har några vänner som är aktiva där så får jag glida in på en ölflaska. Inte mig emot!

Sedan har det blivit vår. Se datum för bilderna, mkt har hänt sedan dess!





















OB - Liljeström (kvartsfinal i Royal League, OB vann men åkte ut mot senare cupvinnarna Brøndby).




Intressant fenomen, med öl på före-
läsningarna. Dessa danskar, ack ja, dessa danskar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skall ni ha allt? Räcker det inte med att ni får vår tidigare, nej ni skall givetvis ha öl på föreläsningarna! Fusk! Här i Uppsala får vi nöja oss med svindyrt blaskigt kaffe och kanske en lika svindyr dammig kaka!

Viktor sa...

Så ere siddu!

Kaffet ær lika blaskigt hær kan jag lova, men 3,50DKK ær væl ok på sjukhuset, på uni kostar det 4,50 tror jag. Men en stor 1l-termos och Zoega skånerost gør livet glatt ændå =)

Ølen kostar faktiskt hela 10kr om man vill køpa den i automat eller i matsalen.